Jak dyrektor szkoły powinien komunikować się z biznesem? – komentarz do raportu
Katarzyna Wolniak, Koordynator Oddziału ds. Edukacji we Wrocławskim Parku Technologicznym
Skuteczna komunikacja dyrektora szkoły z biznesem to klucz do owocnej współpracy. Dyrektorzy szkół, nawiązując współpracę z biznesem, powinni skupić się na profesjonalnej komunikacji, która wyraźnie podkreśla wzajemne korzyści oraz cel partnerstwa. Ważne jest, aby zrozumieć potrzeby firm i jasno wskazać, jak współpraca z placówką edukacyjną może przynieść przedsiębiorstwom długoterminowe korzyści.
Kluczowe jest oparcie komunikacji na konkretach. Należy przedstawić przykłady, jak wspólne projekty mogą pomóc w przygotowaniu przyszłych pracowników, poprawie wizerunku firmy czy zwiększeniu zadowolenia obecnych pracowników, a także jak firma może podnieść jakość edukacji. Dyrektorzy powinni precyzyjnie określić oczekiwane formy wsparcia, takie jak organizacja staży, patronaty nad klasami czy stypendia. Bezpośredni kontakt z osobami decyzyjnymi, np. menedżerami HR lub działów CSR, zwiększa szanse na skuteczne nawiązanie relacji.
9 grudnia 2024
Udostępnij
Dołącz do nas na
Zobacz również