
Jak zmienia się szkoła w erze sztucznej inteligencji? Nowy odcinek podcastu „Liczymy się dla edukacji”
Czy szkoła może jeszcze działać tak, jak dawniej – w czasach AI? Czy nauczyciel wciąż jest potrzebny, skoro uczniowie mają dostęp do nieograniczonej wiedzy? A może jego rola właśnie teraz staje się kluczowa?
W nowym odcinku podcastu „Liczymy się dla edukacji” Agnieszka Pałys rozmawia z Wojciechem Wytykiem – nauczycielem, trenerem i ekspertem MSCDN – o tym, co naprawdę oznacza wejście sztucznej inteligencji do edukacji.
To nie jest rozmowa o technologii. To rozmowa o zmianie kulturowej, o edukacji, która musi przestać udawać, że da się nauczyć wszystkich tak samo, i o nauczycielach, którzy mogą stać się mentorami, nie tylko przekaźnikami treści.
„Ten pomysł, w którym próbujemy cały czas nauczyć wszystkich tego samego, tak samo, w tym samym czasie, oczekując tych samych rezultatów – to jest niemożliwe. To nigdy nie było możliwe, tylko udawaliśmy, że jest” – mówi Wojciech Wytyk.
Ekspert wskazuje, że AI może stać się ogromnym wsparciem dla uczniów – zwłaszcza tych ambitnych i samodzielnych – ale też pułapką, jeśli będzie używana bezrefleksyjnie. Nie chodzi tylko o nowe narzędzia, ale o zmianę podejścia.
„Sztuczna inteligencja może pomóc szybciej i głębiej się uczyć. Ale to nauczyciel jest potrzebny, by pokazać, jak z niej korzystać mądrze” – dodaje.
Odcinek porusza też temat relacji człowieka z AI, zagrożeń w edukacji i realnych zmian w pracy nauczycieli.
🎧 Odcinek do posłuchania na YouTube i Spotify
📍 Podcast „Liczymy się dla edukacji”
🎙 Gościem jest Wojciech Wytyk, ekspert MSCDN
10 lipca 2025
Udostępnij
Dołącz do nas na
Zobacz również