Webinar „Mniej radosnej twórczości, więcej życia” – czyli o podstawie programowej

Webinar „Mniej radosnej twórczości, więcej życia” – czyli o podstawie programowej

Weź udział w bezpłatnym webinarze!

Czy podstawa programowa pomaga, a może przeszkadza w efektywnej edukacji? Co możemy zrobić, by ulepszyć jej działanie? Właśnie o tym będziemy rozmawiać w trakcie bezpłatnego webinaru z cyklu „Mniej znaczy więcej”, który odbędzie się 18 maja o godz. 18:00.

Podstawa programowa oficjalnie jest najważniejszym dokumentem wyznaczającym drogę nauczycielowi, swego rodzaju konstytucją dydaktyczną. W praktyce jest obszernym zbiorem zaleceń tworzonych odrębnie dla wszystkich szkolnych przedmiotów. Wiele z nich ma sens, jednak po ich zsumowaniu uzyskujemy wymagania skrojone dla idealnych klas idealnych szkół, a nie dla tych, w których naprawdę uczymy. Gdy dodamy do tego jeszcze to, jak podstawa programowa przetwarzana jest przez autorki i autorów podręczników, to otrzymujemy efekt, w którym uczeń dostaje do przeczytania i zrozumienia nierealnie wiele.

Czy i jak można to zmienić? Czy próba ta jest potrzebna? Jak ograniczyć faktografię i postawić na rozumienie i działanie? Odpowiedzi na te pytania, w trakcie kolejnego webinaru z cyklu #mniejznaczywiecej, poszukają nasi eksperci. Będą wśród nich Jan Wróbel, Katarzyna Dacy–Ignatiuk i Rafał Juszczyk.

Każdy może wziąć udział w tej dyskusji i wymianie myśli – wystarczy bezpłatnie zarejestrować się  pod tym linkiem.

Webinar organizowany jest przez Wrocławski Park Technologiczny oraz Fundację Pro Mathematica, które połączyły siły po to, by rozpocząć proces projektowania przyszłości polskiej edukacji, łatwiej, praktyczniej i z wizją.

Z kim będziemy rozmawiać?

Webinary z cyklu „Mniej znaczy więcej” prowadzi Jan Wróbel, dziennikarz, publicysta, nauczyciel historii, współzałożyciel 1 Społecznego Liceum Ogólnokształcącego „Bednarska” w Warszawie, dyrektor tej szkoły w latach 2004 – 2013. Współpracownik Radia TOK FM oraz Dziennika Gazety Prawnej. Autor i współautor podręczników szkolnych oraz książek popularyzujących historię. Ostatnio wydał „Grunwald 1410. Świętością nie wygrasz” oraz bajkę „Nie było telefonów? O ojcach, córkach i wynalazkach”. Jego gośćmi będą:

  • Rafał Juszczyk – od 2003 roku pracuje jako nauczyciel historii, wiedzy o społeczeństwie i edukacji dla bezpieczeństwa. Uczył przez wiele lat w Gimnazjum nr 1 w Gdyni, gdzie w  2014 roku został nominowany przez uczniów do nagrody „Nauczyciel Roku” w plebiscycie „Gazety Wyborczej” – w głosowaniu zajął ostatecznie 2 miejsce. Od 1 września 2014 roku w wyniku konkursu powołany został na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej w Pogórzu im. kontradmirała Xawerego Czernickiego znajdującej się w gminie Kosakowo. Na stanowisku dyrektora charakteryzuje go otwartość, dialog i innowacyjność, a do tej ostatniej bardzo motywuje nauczycieli. Z każdym rokiem szkolnym w szkole w Pogórzu realizowane są kolejne innowacje pedagogiczne, których liczba w roku szkolnym 2021/2022 wynosi już 33. W lutym 2018 roku otrzymał tytuł „Osobowości Roku 2017” powiatu puckiego w kategorii Samorządność Społeczna i Lokalna w plebiscycie „Dziennika Bałtyckiego”. We wrześniu 2020 roku otwarto nowy budynek szkoły, w której projektowaniu i wyposażaniu czynnie uczestniczył dyrektor Juszczyk i dzięki zastosowaniu zdobyczy neurodydaktyki powstało nowoczesne miejsce pełne nowoczesnych technologii. Dyrektor prowadzi zajęcia z zakresu metodyki nauczania na Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni.
  • Katarzyna Dacy–Ignatiuk – nauczycielka geografii, również dwujęzycznie, w Zespole Szkół nr 1 w Tychach. Tutorka, ambasadorka Wiosny Edukacji. Poszukiwaczka nowych rozwiązań edukacyjnych, które z entuzjazmem wdraża od prawie 30 lat, również jako innowacje. Autorka kilku publikacji z zakresu dydaktyki geografii. Przyrodnik z pasją. Kocha poznawać świat doświadczając go, szczególnie lubi piesze wędrówki po górach. Jest przewodnikiem beskidzkim. Na co dzień stara się zarażać młodzież własną fascynacją Ziemią jako środowiskiem życia, m.in. poprzez organizowanie obozów naukowych i zajęć terenowych. Współorganizatorka kilku wypraw szkolnych w miejsca nieoczywiste (m.in. Iran, Indie, Sri Lanka). Uwielbia muzyczne mocne brzmienia. W wolnych chwilach oddaje się swojemu hobby, czyli robótkom ręcznym i ogrodnictwu.

Webinar organizowany jest przez Wrocławski Park Technologiczny oraz Fundację Pro Mathematica, które połączyły siły po to, by rozpocząć proces projektowania przyszłości polskiej edukacji, łatwiej, praktyczniej i z wizją.

Formularz rejestracji na webinar:

27 kwietnia 2022

Udostępnij