Z Wrocławia do Johannesburga?
Dla technologii i wiedzy to żaden problem!
KGHM CUPRUM angażuje się w projekty społeczno-edukacyjne, które mają na celu m.in. podnoszenie świadomości roli znaczenia surowców we współczesnym świecie i naszym codziennym życiu. Jedną z inicjatyw, realizowaną we współpracy z Wrocławskim Parkiem Technologicznym i działającą u nas firmą Roboklocki jest program Pol-Afri-Education!
Pol-Afri-Education jest efektem projektu „VirtualMine – as a modeling tool for Wider Society Learning”, koordynowanego przez KGHM CUPRUM w latach 2017-2019. Po zakończeniu projektu spółka nawiązała współpracę z Wrocławskim Parkiem Technologicznym oraz firmą Roboklocki w zakresie realizacji inicjatywy „Roboklocki® w Przemyśle”, której celem jest tworzenie i propagowanie metod nauczania poprzez zabawę. Dzięki niej w WPT powstała wystawa o tej samej nazwie, która pozwala na kreowanie nowych, efektywnych metod edukacji. Jej program został opracowany w ramach projektu „Wirtualna kopalnia” w celu stworzenia modelowego narzędzia edukacyjnego o górnictwie. Znajdują się na niej m.in. makiety przekroju kopalni i maszyny górnicze – wszystko oczywiście zostało stworze z klocków!
Potencjał projektu „Roboklocki® w Przemyśle” nabrał międzynarodowego charakteru dzięki temu, że z propozycją współpracy do KGHM CUPRUM zwróciła się południowoafrykańska organizacja AfriMine, działająca na rzecz zwiększenia jakości kształcenia dzieci i młodzieży w obszarze górnictwa, w szczególności w RPA, Demokratycznej Republice Kongo, Ghanie i Nigerii. Tak powstał pilotażowy program Pol-Afri-Education mający na celu unikatowy transfer wiedzy w zakresie metod nauczania przez zabawę z wykorzystaniem klocków. Dziś know-how i doświadczenia wrocławskich ekspertów wykorzystywane są 13 tysięcy kilometrów dalej, w szkole nieopodal Johannesburga! Odbyły się m.in. wirtualne warsztaty, w trakcie których młodzież z RPA budowała własne roboty z klocków. Zapraszamy do obejrzenia materiału o projekcie:
15 lipca 2021