Jak odgruzować szkołę? Webinar z cyklu „Mniej znaczy więcej”

Zapraszamy do obejrzenia nagrania z webinaru!

Czy szkołę można odgruzować? Czy można uczyć bez kartkówek, sprawdzianów, testów, ocenozy? Zaproszeni przez nas eksperci rozmawiają o tym w trakcie, pierwszego w 2022 roku, webinaru z cyklu „Mniej znaczy więcej”! Odbył się on 12 stycznia o 18:00. Zapraszamy do jego obejrzenia!

Czy moglibyśmy, tak po prostu, od jutra zacząć porządkować nasze klasy i szkoły? Co by było, gdybyśmy zaczęli robić mniej kartkówek, sprawdzianów, powiedzieli „nie” wszechobecnej ocenozie? Wydaje się, że edukacja mogłaby być wtedy dużo lepszym, ciekawszym doświadczeniem! Choć brzmi to niemalże jak rewolucja, czy też nierealne marzenie, to są sposoby na to, by uczyć efektywnie i nie ulegać presji ciągłego oceniania w tradycyjny sposób.

W trakcie webinaru nasi eksperci rozmawiają o tym z gośćmi reprezentującymi różne perspektywy spojrzenia na ten temat – praktyczne i badawcze. Przedstawiają też sposoby na wdrożenie zmian, które od jutra możemy wprowadzić do codziennej pracy w szkole. 

Z kim rozmawiamy o przyszłości edukacji?

Gośćmi specjalnymi, z którymi w trakcie webinaru porozmawiają Oktawia Gorzeńska i Jan Wróbel, będą:

  • Wiesława Mitulska – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej w Słupi Wielkiej. Od wielu lat pracuje z dziećmi bez ocen, podręczników i ćwiczeń, według autorskiego programu Ruch, zabawa, nauka. Pasjonuje ją praca metodą projektu oraz wprowadzanie dzieci w świat myślenia wizualnego. Uczy się, jak uczyć uczenia innych i wprowadza w życie rekomendacje neuronauk dotyczące procesu skutecznego uczenia się. Prowadzi autorskie warsztaty dla nauczycieli i jest autorką bloga o tematyce edukacyjnej – Mamy w planie kodowanie oraz strony internetowej dla rodziców i nauczycieli – Pomysłowa szkoła domowa. Współpracowniczka Fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej w zakresie wprowadzania oceny kształtującej i OK zeszytu, mentor w kursach programu Szkoła Ucząca Się, ambasador ruchu Wiosna Edukacji i konsultantka Fundacji Plan Daltoński. Należy do społeczności Superbelfrów.
  • dr Tomasz Gajderowiczadiunkt w Katedrze Ekonomii Edukacji i Pracy Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, konsultant Banku Światowego, Wiceprezes Fundacji Naukowej Evidence Institute. Uczestniczył w licznych projektach dotyczących badań preferencji wobec kształcenia i podejmowania pracy oraz sposobów stymulowania oferowania określonego wysiłku w obu tych obszarach. Specjalizuje się w implementacji nowoczesnych metod mikroekonometrycznych do analizy wewnętrznej i zewnętrznej motywacji w kształceniu i pracy zawodowej. Obszar badawczy, w którym jest autorem nowatorskich rozwiązań metodologicznych i publikacji obejmuje procesy akumulacji oraz wykorzystania w gospodarce (utylizacji) kapitału ludzkiego, a więc obszar styku sektora edukacji oraz rynku pracy. Poza fascynacją metodami „zaglądania w duszę”, jest pilotem samolotowym oraz miłośnikiem nurkowania.
Kto prowadzi webinar?

Webinary z cyklu „Mniej znaczy więcej” prowadzą:

  • Oktawia Gorzeńska – absolwentka Leadership Academy for Poland. Była dyrektorka szkoły z mocą zmieniania świata, twórczyni Flagowej Szkoły Microsoft. Członkini Rady Programowej, a także trenerka i doradczyni dyrektorów w projekcie Szkoła dla Innowatora MRPiT oraz MEiN. Twórczyni Akademii Przywództwa Edukacyjnego, współinicjatorka platformy EduLab oraz ogólnopolskiego ruchu #wiosnaedukacji. Autorka poradników dla dyrektorów i nauczycieli z zakresu edukacji zdalnej i innowacji.
  • Jan Wróbel – dziennikarz, publicysta, nauczyciel historii, współzałożyciel 1 Społecznego Liceum Ogólnokształcącego „Bednarska” w Warszawie, dyrektor tej szkoły w latach 2004 – 2013. Współpracownik Radia TOK FM oraz Dziennika Gazety Prawnej. Autor i współautor podręczników szkolnych oraz książek popularyzujących historię. Ostatnio wydał „Grunwald 1410. Świętością nie wygrasz” oraz bajkę „Nie było telefonów? O ojcach, córkach i wynalazkach”.

Webinar organizowany jest przez Wrocławski Park TechnologicznyFundację Pro Mathematica oraz Fundację Zaawansowanych Technologii, które połączyły siły po to, by rozpocząć proces projektowania przyszłości polskiej edukacji, łatwiej, praktyczniej i z wizją.

Obejrzyj wcześniejsze webinary: