Poznaj ludzi tworzących nasz projekt!

Organizatorzy

Oktawia Gorzeńska - członek projektu Projektujemy przyszłość. Edukacja

Oktawia Gorzeńska

Autorka książki “Projekt zmiana – od frustracji do satysfakcji z pracy w szkole – warsztatownik”. Absolwentka Leadership Academy for Poland. Wieloletnia dyrektorka szkoły z mocą zmieniania świata, twórczyni szkoły w chmurze oraz Flagowej Szkoły Microsoft. Członkini Rady Programowej, a także doradczyni dyrektorów w projekcie Szkoła dla Innowatora MRPiT oraz MEiN. Twórczyni Akademii Przywództwa Edukacyjnego, współinicjatorka platformy EduLab oraz ogólnopolskiego ruchu #wiosnaedukacji. Autorka poradników dla dyrektorów szkół z zakresu edukacji zdalnej i innowacji, która wspiera nauczycieli, dyrektorów oraz instytucje w procesie tworzenia i wdrażania strategii edukacyjnej zmiany, w tym w obszarze cyfryzacji.

Jan Wróbel - członek projektu Projektujemy przyszłość. Edukacja

Jan Wróbel

Dziennikarz, publicysta, nauczyciel historii, współzałożyciel 1 Społecznego Liceum Ogólnokształcącego „Bednarska” w Warszawie, dyrektor tej szkoły w latach 2004 – 2013. Współpracownik Radia TOK FM oraz Dziennika Gazety Prawnej. Autor i współautor podręczników szkolnych oraz książek popularyzujących historię. Ostatnio wydał „Grunwald 1410. Świętością nie wygrasz” oraz bajkę „Nie było telefonów? O ojcach, córkach i wynalazkach”.

Maciej Potocki - prezes Wrocławskiego Parku Technologicznego

Maciej Potocki

Prezes Wrocławskiego Parku Technologicznego. Absolwent Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej, na którym zdobył tytuł magistra inżyniera zarządzania systemami finansowym. Ukończył też interdyscyplinarne, podyplomowe studia Executive MBA. Przez lata związany z Urzędem Miejskim Wrocławia, gdzie jako współpracownik prezydenta miasta, był odpowiedzialny za nadzorowanie kilkunastu wydziałów, m.in.: Biura Nadzoru Właścicielskiego, Biura Prezydenta, Biura Współpracy z Zagranicą, Biura Promocji Miasta, Biura Rady Miejskiej, Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów, Biura Prasowego (Wydziału Komunikacji Społecznej), Biura Współpracy z Uczelniami Wyższymi, Zespołu Audytu Wewnętrznego oraz Zespołu Zarządzania Projektami. W 2012 roku został powołany na stanowisko prezesa zarządu Wrocławskiego Parku Technologicznego.

Agnieszka Pałys - prezes fundacji Pro Mathematica, WPT

Agnieszka Pałys

Dyrektor Pionu Prawnego i Organizacyjnego we Wrocławskim Parku Technologicznym, prezes Zarządu Fundacji Pro Mathematica. Poza kilkunastoletnim doświadczeniem zawodowym w obszarze prawnym, mocno zaangażowana w edukację oraz promowanie przedsiębiorczości. Nadzoruje szereg projektów, których celem jest rozwój współpracy pomiędzy sektorem nauki i biznesu. Koordynuje działanie Inkubatorów Przedsiębiorczości (w tym Dolnośląski Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości oraz Integracyjny Inkubator Przedsiębiorczości SKRZYNIA), które kompleksowo wspierają nowych przedsiębiorców, przedsiębiorców akademickich i osoby z niepełnosprawnościami. Zarządza działalnością Niepublicznego Przedszkole „Technoludek” oraz Centrum Edukacyjnego WPT. Twórczyni programów działalności Fundacji. We współpracy z różnymi podmiotami samorządowymi i prywatnymi realizowała wiele projektów edukacyjnych (m.in. „Młody Przedsiębiorca”, „Młode Wrocławskie Marki”, „Kuźnia Młodego Przedsiębiorcy”, „Poznaj swoje talenty”).

Katarzyna Wolniak - specjalista ds. Promowania Nauki i Przedsiębiorczości we Wrocławskim Parku Technologicznym

Katarzyna Wolniak

Koordynator Oddziału ds. Promowania Nauki i Przedsiębiorczości we Wrocławskim Parku Technologicznym. Posiada kilkuletnie doświadczenie w zakresie organizacji i współtworzenia wydarzeń i konferencji, które odbywały się we Wrocławskim Parku Technologicznym (m.in. Oficjalne Otwarcie Innopolis Wrocław, konferencja „WHY start a business?”). Odpowiedzialna za inicjowanie i rozwijanie współpracy i partnerstwa w obrębie działalności edukacyjnej i przedsiębiorczości (m.in. Regionalny Festiwal E(x)plory, Uniwersytet Sukcesu, Akademia Duckie Duck). Koordynuje i promuje działanie Centrum Edukacyjnego WPT.

Marta Bodys

Od kilkunastu lat związana z komunikacją projektów społecznych i komercyjnych, realizowanych nie tylko w kraju, ale też międzynarodowo, szczególnie w ramach inicjatyw UE. CEO firmy Insight, która zajmuje się kompleksową komunikacją dla biznesu i nauki. Zwolenniczka postrzegania komunikacji jako kompleksowego procesu, który powinny wdrażać firmy i organizacje. Autorka publikacji naukowych dotyczących komunikacji społecznej i politycznej w Polsce.

Członkowie grup eksperckich

Artur Krawczyk

Od 18 lat aktywnie działa w edukacji, zajmując się rozwojem umiejętności cyfrowych i aktywizującymi metodami dydaktycznymi. Na co dzień jest Dyrektorem Projektów Cyfrowych Stowarzyszenia “Miasta w Internecie” i Członkiem Rady Programowej Szerokiego Porozumienia Na Rzecz Umiejętności Cyfrowych. Dydaktyk, pasjonat edukacji i entuzjasta technologii cyfrowej. Jako menedżer projektów międzynarodowych i kilkudziesięciu krajowych projektów edukacyjnych oraz jako jedyny polski uczestnik programu International Visitor Leadership Programme 21st Century ChangeMakers, realizowanego przez Departament Stanu Stanów Zjednoczonych w 2019 r., zdobył doświadczenia, którymi dziś dziel się, wspierając kadrę pedagogiczną i zarządzającą w szkołach w całym kraju. Współtworzy #projektzmiana, w tym między innymi podcasty o edukacji inaczej.

Jędrzej Witkowski

Prezes zarządu Centrum Edukacji Obywatelskiej (CEO) – największej polskiej organizacji pozarządowej działającej w obszarze edukacji. Z CEO związany od 2005 roku, od 2018 jest jego prezesem. Ekspert edukacyjny, z wykształcenia doktor socjologii i politolog. Zajmuje się m.in. strategiami wprowadzania oddolnych zmian w szkołach, rozwojem kompetencji przyszłości oraz edukacją obywatelską i edukacją o polityce. Autor publikacji, programów i materiałów edukacyjnych. Absolwent Leadership Academy for Poland.

Katarzyna Dacy-Ignatiuk

Nauczycielka geografii, również dwujęzycznie, w Zespole Szkół nr 1 w Tychach. Tutorka, ambasadorka Wiosny Edukacji. Poszukiwaczka nowych rozwiązań edukacyjnych, które z entuzjazmem wdraża od prawie 30 lat, również jako innowacje. Autorka kilku publikacji z zakresu dydaktyki geografii. Przyrodnik z pasją. Kocha poznawać świat doświadczając go, szczególnie lubi piesze wędrówki po górach. Jest przewodnikiem beskidzkim. Na co dzień stara się zarażać młodzież własną fascynacją Ziemią jako środowiskiem życia, m.in. poprzez organizowanie obozów naukowych i zajęć terenowych. Współorganizatorka kilku wypraw szkolnych w miejsca nieoczywiste (m.in. Iran, Indie, Sri Lanka). Uwielbia muzyczne mocne brzmienia. W wolnych chwilach oddaje się swojemu hobby, czyli robótkom ręcznym i ogrodnictwu.

Rafał Juszczyk

Od 2003 roku pracuje jako nauczyciel historii, wiedzy o społeczeństwie i edukacji dla bezpieczeństwa. Uczył przez wiele lat w Gimnazjum nr 1 w Gdyni, gdzie w  2014 roku został nominowany przez uczniów do nagrody „Nauczyciel Roku” w plebiscycie „Gazety Wyborczej” – w głosowaniu zajął ostatecznie 2 miejsce. Od 1 września 2014 roku w wyniku konkursu powołany został na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej w Pogórzu im. kontradmirała Xawerego Czernickiego znajdującej się w gminie Kosakowo. Na stanowisku dyrektora charakteryzuje go otwartość, dialog i innowacyjność, a do tej ostatniej bardzo motywuje nauczycieli. Z każdym rokiem szkolnym w szkole w Pogórzu realizowane są kolejne innowacje pedagogiczne, których liczba w roku szkolnym 2021/2022 wynosi już 33. W lutym 2018 roku otrzymał tytuł „Osobowości Roku 2017” powiatu puckiego w kategorii Samorządność Społeczna i Lokalna w plebiscycie „Dziennika Bałtyckiego”. We wrześniu 2020 roku otwarto nowy budynek szkoły, w której projektowaniu i wyposażaniu czynnie uczestniczył dyrektor Juszczyk i dzięki zastosowaniu zdobyczy neurodydaktyki powstało nowoczesne miejsce pełne nowoczesnych technologii. Dyrektor prowadzi zajęcia z zakresu metodyki nauczania na Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni.

Goście

Andrzej Janczewski

Nauczyciel informatyki i języka niemieckiego w II Liceum Ogólnokształcącym oraz fotografii w Liceum Plastycznym w Gorzowie Wielkopolskim, współzałożyciel No Borders Band, ojciec dwóch synów. Od 25 lat poszukuje szkoły idealnej. Wciąż wierzy, że może nią być szkoła publiczna.

Agnieszka Jankowska

Pasjonatka rozwoju i edukacji, nieustannie poszukująca nowatorskich rozwiązań metodycznych, inspirowana pedagogiką zabawy w PSPiA KLANZA, współtwórczyni warsztatów i studium rozwoju metodycznego dla nauczycieli polonijnych, realizatorka projektu Lokalne Inspiracje Edukacyjne w Stowarzyszeniu na Rzecz Jakości w Oświacie, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 im. Armii Krajowej w Ostródzie w procesie intensywnego rozwoju w projekcie Szkoła dla Innowatora. Miłośniczka kawy i podróży.

Renata Frankowska

Nauczyciel chemii, fizyki, specjalista z zakresu oligofrenopedagogiki, doradca zawodowy, nauczyciel bibliotekarz, dyrektor Zespołu Szkół Technicznych im. gen. Władysława Andersa w Białymstoku. Od 15 lat zajmuje stanowiska kierownicze w szkole, łącząc pasję nauczania z umiejętnościami zarządzania placówką. Ambasadorka Wiosny Edukacji, inicjatorka zmian w przestrzeni szkolnej, metod nauczania oraz relacji uczeń-nauczyciel. Autorka Programu Innowacji Pedagogicznej „BIURO PRACY EKSPERCKIEJ”. Pomysłodawczyni i realizatorka warsztatów doradztwa zawodowego dla uczniów szkół podstawowych pod hasłem „Pozyskać ucznia – w przyszłości pracownika”. Jej celem jest stworzenie szkoły na miarę XXI wieku, w której najważniejszy jest uczeń, w której wszyscy mają do siebie zaufanie, szkoły relacyjnej i kompetencyjnej.

Łukasz Ratajczyk

Nauczyciel, trener pływania z 22-letnim stażem, który specjalizuje się w tematyce BHP, ekonomii, pływaniu, zarządzaniu oświatą. Pracuje jako nauczyciel, zarządza szkołą podstawową i przedszkolem. Prowadzi również szkółkę pływacką i jest jednym z prekursorów pływania w Pleszewie. Sam o sobie pisze: „Uwielbiam tworzyć praktycznie, zamieniam myśli w realizację. Moja koncepcja pracy opiera się na wysłuchaniu potrzeb pracowników i uczniów, a przez to ich realizacji i zadowolenia. Pracuję praktycznie na terenie całej placówki. Moi pracownicy i uczniowie to moja załoga, a załoga zżyta ze mną to mój motor do pracy. Interesuje się historią, sportem- bieganiem, pływaniem, narciarstwem. Mieszkam w Pleszewie, pracuję w Publicznej Szkole Podstawowej i Publicznym Przedszkolu w Kuczkowie.”

Dorota Kujawa-Weinke

Nauczycielka w Szkole Podstawowej nr 21 w Elblągu. Na lekcjach wykorzystuje on ruch i edukację w zgodzie z naturą. Interesuje się technologią informacyjno-komunikacyjną, za co otrzymała trzykrotnie tytuł Microsoft Innovative Educator Expert i tytuł MIE Fellow. Prowadzi bloga edukacyjnego www.inspirowniaedukacyjna.blogspot.com. Jest też współtwórczynią Edumiesiąc, cotygodniowych webinariów na tematy edukacyjne. Należy do społeczności Superbelfrów RP, otrzymała tytuł Edukatora Roku 2020 w edycji online.

Wiesława Mitulska

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej w Słupi Wielkiej. Od wielu lat pracuje z dziećmi bez ocen, podręczników i ćwiczeń, według autorskiego programu Ruch, zabawa, nauka. Pasjonuje ją praca metodą projektu oraz wprowadzanie dzieci w świat myślenia wizualnego. Uczy się, jak uczyć uczenia innych i wprowadza w życie rekomendacje neuronauk dotyczące procesu skutecznego uczenia się. Prowadzi autorskie warsztaty dla nauczycieli i jest autorką bloga o tematyce edukacyjnej – Mamy w planie kodowanie oraz strony internetowej dla rodziców i nauczycieli – Pomysłowa szkoła domowa. Współpracowniczka Fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej w zakresie wprowadzania oceny kształtującej i OK zeszytu, mentor w kursach programu Szkoła Ucząca Się, ambasador ruchu Wiosna Edukacji i konsultantka Fundacji Plan Daltoński. Należy do społeczności Superbelfrów.

Tomasz Gajderowicz

Adiunkt w Katedrze Ekonomii Edukacji i Pracy Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, konsultant Banku Światowego, Wiceprezes Fundacji Naukowej Evidence Institute. Uczestniczył w licznych projektach dotyczących badań preferencji wobec kształcenia i podejmowania pracy oraz sposobów stymulowania oferowania określonego wysiłku w obu tych obszarach. Specjalizuje się w implementacji nowoczesnych metod mikroekonometrycznych do analizy wewnętrznej i zewnętrznej motywacji w kształceniu i pracy zawodowej. Obszar badawczy, w którym jest autorem nowatorskich rozwiązań metodologicznych i publikacji obejmuje procesy akumulacji oraz wykorzystania w gospodarce (utylizacji) kapitału ludzkiego, a więc obszar styku sektora edukacji oraz rynku pracy. Poza fascynacją metodami „zaglądania w duszę”, jest pilotem samolotowym oraz miłośnikiem nurkowania.

Dorota Suchacz

Prawnik, filolog angielski, dyrektor II Liceum Ogólnokształcącego im. dr W. Pniewskiego w Gdańsku. Microsoft Innovative Educator Expert (MIEE), ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, coach i trener. Jest doradcą metodycznym i koordynatorem sieci dyrektorów województwa pomorskiego w Centrum Edukacji Nauczycieli. Specjalizuje się w prawie oświatowym, wspomaganiu sprawnego zarządzania oświatą z zastosowaniem nowoczesnych technologii oraz zarządzaniu zmianą dla rozwoju i wzmacniania placówek edukacyjnych.

Roman Leppert

Pracuje na Wydziale Pedagogiki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, gdzie kieruje studiami doktoranckimi w zakresie pedagogiki. Redaktor naczelny czasopisma Przegląd Pedagogiczny, członek Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, w ramach Komitetu kieruje pracami Sekcji Pedagogiki Ogólnej. Od października 2020 roku prowadzi „Akademickie zacisze”, w ramach którego odbył ponad pięćdziesiąt rozmów z teoretykami i praktykami edukacji, transmitowanych na Facebooku i YouTube. Uprawia i propaguje pedagogię pozytywną.

Marina Hulia

Pisarka, społeczniczka, opiekunka mieszkających w Polsce rodzin czeczeńskich, nauczycielka, laureatka m.in. Nagrody imienia Ireny Sendlerowej, Rosjanka urodzona na Ukrainie, od 29 lat żyje i pracuje w Polsce.

Anna Kordzińska

Psycholożka, oligofrenopedagożka, psychoterapeutka w trakcie szkolenia. Wieloletnia pracownica poradni psychologiczno-pedagogicznej z doświadczeniem w pracy jako psycholożka szkolna. Autorka publikacji psychologicznych, w tym wielu scenariuszy zajęć dla dzieci szkolnych i przedszkolnych. Podczas pierwszego roku pandemii pełniła dyżury telefoniczne, udzielając wsparcia potrzebującym. Prowadzi terapię dzieci i młodzieży.

Tomasz Kołodziejczyk

Socjolog, wychowawca, trener, terapeuta, współautor programów wychowawczo-profilaktycznych „Spójrz Inaczej” i „Spójrz Inaczej na agresję”. Pracuje w Centrum Edukacji Obywatelskiej i Poradni Monar Tuszyńska w Łodzi, jego zainteresowania zawodowe obejmują m.in. profilaktykę i terapię uzależnień i wspieranie dzieci i ich rodziców w budowaniu dobrych relacji pomiędzy sobą. Jest zafascynowany pracą metodą IFS (Internal Family Systems, czyli System Wewnętrznej Rodziny).

Anna Machocka

Nauczycielka, absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, od 2010 roku koordynatorka programu „Sprężyna” – nauczanie obcokrajowców języka polskiego. Pracuje w 1 Społecznym L. O. „Bednarska” w Warszawie.

Małgorzata Flis

Dyrektorka Szkoły Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Manasterzu, nauczycielka historii, doradca zawodowy, trenerka, coach i tutor. Z edukacją związana od 24 lata w tym 14 lat na stanowisku kierowniczym. Prowadzi szkolenia z zakresu zarządzania oświatą, zarządzania własnym rozwojem zawodowym, przywództwem dla uczenia się i rozwoju indywidualnego. Pasjonatka wystąpień publicznych, słowa mówionego i rozwoju osobistego. Aktywnie działa w przestrzeni edukacyjnej w obszarach takich jak: przywództwo edukacyjne, zarządzanie zmianą, tworzenie autorskiego modelu placówki, mistrzowski warsztat pracy dyrektora – lidera. Zwolenniczka szkoły opartej na relacjach i budowaniu wspólnoty. Propagatorka modelu pracy szkoły  bazującej na energii, inicjatywie  i komunikacji społeczności szkolnej. Wyznaje zasadę, mówiącą, że razem można więcej, lepiej, skuteczniej!

Kamila Narewska-Prella

Nauczyciel biologii i przyrody w Szkole Podstawowej nr 1 im. Armii Krajowej w Ostródzie, która jest placówką uczestnicząca w pilotażowym projekcie ,,Szkoła dla Innowatora”. W procesie nauczania-uczenia się stara się oddawać jak najwięcej przestrzeni swoim uczniom tak, by nabywali kompetencji, które pozwolą w przyszłości swobodnie funkcjonować w miejscu pracy, w którym będą. Na prowadzonych przez siebie zajęciach z biologii i przyrody, dąży do tego, by uczniowie uczyli się współpracy, zarządzania sobą i swoim czasem, rozwiązywania problemów. Ważne jest dla niej to, by uczniowie mieli radość i chęć odkrywania świata wokół nich i rozumieli, w jaki sposób funkcjonuje człowiek biologicznie. Pasjonuje ją wyszukiwanie metod i strategii, kreatywnych rozwiązań na lekcje. W biologii interesuje ją ważki i mózg. Prywatnie mama wspaniałej trójki, pasjonatka wspólnego aktywnego czasu. Miłośniczka hiszpańskiego kina i lektury różnorodnej.