Mniej dekretów więcej poszukiwania, czyli o budowaniu szkoły na zaufaniu i dialogu
Weź udział w bezpłatnym webinarze!
Czy zaufanie i dialog mogą być podstawą działania szkoły? Czy można ją budować bez prymatu zarządzeń, tylko w atmosferze, w której uczniowie mają przestrzeń do działania, a dyrektor nie musi obawiać się kontroli? O tym, dlaczego warto do tego dążyć, porozmawiamy już 9 lutego o 18:00 w trakcie bezpłatnego webinaru z cyklu „Mniej znaczy więcej”!
Jak zbudować szkołę, w której w codzienną pracę wpisane są poszukiwania najlepszych praktyk edukacyjnych oraz rozwiązań adekwatnych do potrzeb jej społeczności? Jak można to zrobić w dzisiejszej rzeczywistości i przede wszystkim, dlaczego warto podjąć ten wysiłek? Eksperci prowadzący nasz cykl webinarów, Oktawia Gorzeńska i Jan Wróbel porozmawiają o tym z gośćmi specjalnymi prezentującymi perspektywy dwóch różnych światów – dyrektorów szkół oraz środowiska akademickiego. Będą nimi Dorota Suchacz prawnik, filolog angielski, dyrektor II Liceum Ogólnokształcącego im. dr W. Pniewskiego w Gdańsku oraz prof. dr hab. Roman Leppert z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, redaktor naczelny czasopisma „Przegląd Pedagogiczny”.
Każdy może wziąć udział w tej dyskusji i wymianie myśli- wystarczy bezpłatnie zarejestrować się pod tym linkiem.
Zarejestruj się na webinar:
Z kim będziemy rozmawiać o przyszłości edukacji?
Gośćmi specjalnymi, z którymi w trakcie webinaru porozmawiają Oktawia Gorzeńska i Jan Wróbel, będą:
- Dorota Suchacz – prawnik, filolog angielski, dyrektor II Liceum Ogólnokształcącego im. dr W. Pniewskiego w Gdańsku. Microsoft Innovative Educator Expert (MIEE), ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, coach i trener. Jest doradcą metodycznym i koordynatorem sieci dyrektorów województwa pomorskiego w Centrum Edukacji Nauczycieli. Specjalizuje się w prawie oświatowym, wspomaganiu sprawnego zarządzania oświatą z zastosowaniem nowoczesnych technologii oraz zarządzaniu zmianą dla rozwoju i wzmacniania placówek edukacyjnych.
- dr hab. Roman Leppert, pracujący na Wydziale Pedagogiki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, gdzie kieruje studiami doktoranckimi w zakresie pedagogiki. Redaktor naczelny czasopisma Przegląd Pedagogiczny, członek Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, w ramach Komitetu kieruje pracami Sekcji Pedagogiki Ogólnej. Od października 2020 roku prowadzi „Akademickie zacisze”, w ramach którego odbył ponad pięćdziesiąt rozmów z teoretykami i praktykami edukacji, transmitowanych na Facebooku i YouTube. Uprawia i propaguje pedagogię pozytywną.
Kto poprowadzi webinar?
Webinary z cyklu „Mniej znaczy więcej” prowadzą:
- Oktawia Gorzeńska – absolwentka Leadership Academy for Poland. Była dyrektorka szkoły z mocą zmieniania świata, twórczyni Flagowej Szkoły Microsoft. Członkini Rady Programowej, a także trenerka i doradczyni dyrektorów w projekcie Szkoła dla Innowatora MRPiT oraz MEiN. Twórczyni Akademii Przywództwa Edukacyjnego, współinicjatorka platformy EduLab oraz ogólnopolskiego ruchu #wiosnaedukacji. Autorka poradników dla dyrektorów i nauczycieli z zakresu edukacji zdalnej i innowacji.
- Jan Wróbel – dziennikarz, publicysta, nauczyciel historii, współzałożyciel 1 Społecznego Liceum Ogólnokształcącego „Bednarska” w Warszawie, dyrektor tej szkoły w latach 2004 – 2013. Współpracownik Radia TOK FM oraz Dziennika Gazety Prawnej. Autor i współautor podręczników szkolnych oraz książek popularyzujących historię. Ostatnio wydał „Grunwald 1410. Świętością nie wygrasz” oraz bajkę „Nie było telefonów? O ojcach, córkach i wynalazkach”.
Webinar organizowany jest przez Wrocławski Park Technologiczny, Fundację Pro Mathematica oraz Fundację Zaawansowanych Technologii, które połączyły siły po to, by rozpocząć proces projektowania przyszłości polskiej edukacji, łatwiej, praktyczniej i z wizją.
Formularz rejestracji na webinar:
Obejrzyj wcześniejsze webinary:
27 stycznia 2022