Webinar „Mniej dekretów więcej poszukiwania”, czyli o budowaniu szkoły na zaufaniu i dialogu

Weź udział w bezpłatnym webinarze!

Czy zaufanie i dialog mogą być podstawą działania szkoły? Czy można ją budować bez prymatu zarządzeń, tylko w atmosferze, w której uczniowie mają przestrzeń do działania, a dyrektor nie musi obawiać się kontroli? O tym, dlaczego warto do tego dążyć, porozmawiamy już 9 lutego o 18:00 w trakcie bezpłatnego webinaru z cyklu „Mniej znaczy więcej”!

Jak zbudować szkołę, w której w codzienną pracę wpisane są poszukiwania najlepszych praktyk edukacyjnych oraz rozwiązań adekwatnych do potrzeb jej społeczności? Jak można to zrobić w dzisiejszej rzeczywistości i przede wszystkim, dlaczego warto podjąć ten wysiłek? Eksperci prowadzący nasz cykl webinarów, Oktawia Gorzeńska i Jan Wróbel porozmawiają o tym z gośćmi specjalnymi prezentującymi perspektywy dwóch różnych światów – dyrektorów szkół oraz środowiska akademickiego. Będą nimi Dorota Suchacz prawnik, filolog angielski, dyrektor II Liceum Ogólnokształcącego im. dr W. Pniewskiego w Gdańsku oraz prof. dr hab. Roman Leppert z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, redaktor naczelny czasopisma „Przegląd Pedagogiczny”.

Każdy może wziąć udział w tej dyskusji i wymianie myśli- wystarczy bezpłatnie zarejestrować się pod tym linkiem.

Zarejestruj się na webinar:

Zarejestruj się
Z kim będziemy rozmawiać o przyszłości edukacji?

Gośćmi specjalnymi, z którymi w trakcie webinaru porozmawiają Oktawia Gorzeńska i Jan Wróbel, będą:

  • Dorota Suchacz – prawnik, filolog angielski, dyrektor II Liceum Ogólnokształcącego im. dr W. Pniewskiego w Gdańsku. Microsoft Innovative Educator Expert (MIEE), ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, coach i trener. Jest doradcą metodycznym i koordynatorem sieci dyrektorów województwa pomorskiego w Centrum Edukacji Nauczycieli. Specjalizuje się w prawie oświatowym, wspomaganiu sprawnego zarządzania oświatą z zastosowaniem nowoczesnych technologii oraz zarządzaniu zmianą dla rozwoju i wzmacniania placówek edukacyjnych.
  • dr hab. Roman Leppert, pracujący na Wydziale Pedagogiki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, gdzie kieruje studiami doktoranckimi w zakresie pedagogiki. Redaktor naczelny czasopisma Przegląd Pedagogiczny, członek Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, w ramach Komitetu kieruje pracami Sekcji Pedagogiki Ogólnej. Od października 2020 roku prowadzi „Akademickie zacisze”, w ramach którego odbył ponad pięćdziesiąt rozmów z teoretykami i praktykami edukacji, transmitowanych na Facebooku i YouTube. Uprawia i propaguje pedagogię pozytywną.
Kto poprowadzi webinar?

Webinary z cyklu „Mniej znaczy więcej” prowadzą:

  • Oktawia Gorzeńska – absolwentka Leadership Academy for Poland. Była dyrektorka szkoły z mocą zmieniania świata, twórczyni Flagowej Szkoły Microsoft. Członkini Rady Programowej, a także trenerka i doradczyni dyrektorów w projekcie Szkoła dla Innowatora MRPiT oraz MEiN. Twórczyni Akademii Przywództwa Edukacyjnego, współinicjatorka platformy EduLab oraz ogólnopolskiego ruchu #wiosnaedukacji. Autorka poradników dla dyrektorów i nauczycieli z zakresu edukacji zdalnej i innowacji.
  • Jan Wróbel – dziennikarz, publicysta, nauczyciel historii, współzałożyciel 1 Społecznego Liceum Ogólnokształcącego „Bednarska” w Warszawie, dyrektor tej szkoły w latach 2004 – 2013. Współpracownik Radia TOK FM oraz Dziennika Gazety Prawnej. Autor i współautor podręczników szkolnych oraz książek popularyzujących historię. Ostatnio wydał „Grunwald 1410. Świętością nie wygrasz” oraz bajkę „Nie było telefonów? O ojcach, córkach i wynalazkach”.

Webinar organizowany jest przez Wrocławski Park TechnologicznyFundację Pro Mathematica oraz Fundację Zaawansowanych Technologii, które połączyły siły po to, by rozpocząć proces projektowania przyszłości polskiej edukacji, łatwiej, praktyczniej i z wizją.

Formularz rejestracji na webinar:

Obejrzyj wcześniejsze webinary:

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Polityka prywatności.
Wyrażam zgodę
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Polityka prywatności.
Wyrażam zgodę