Dzieje się
Raport: Jak szkoły postrzegają współpracę z biznesem?
Współczesny świat stawia przed edukacją wyzwania, których nie można ignorować. Dynamiczne zmiany społeczne i gospodarcze wymagają od szkół przygotowania uczniów do życia w rzeczywistości, która ciągle się rozwija. Kluczem do sukcesu jest otwarcie placówek edukacyjnych na współpracę z różnorodnymi społecznościami, w tym z sektorem biznesu. Cel raportu Przedstawiamy raport, który analizuj ...
Projektujemy przyszłość.
EDUKACJA
„Projektujemy przyszłość. Edukacja” to efekt połączenia sił i doświadczeń Wrocławskiego Parku Technologicznego i Fundacji Pro Mathematica. Nasza współpraca ma na celu zaprojektowanie edukacji, która będzie odpowiedzią na wyzwania stojące przed uczniami polskich szkół. Chcemy, by była ona procesem łatwiejszym, prowadzonym nie tylko praktycznie, ale i z wizją. Zrobimy to dzięki wypracowaniu nowej podstawy programowej dla szkół podstawowych i średnich oraz zebraniu w jednej przestrzeni know-how dla szkół będących w procesie zmiany.
Wydarzenia
WARTO OBEJRZEĆ
Konferencja „Liczymy się dla edukacji” – część I
Mniej znaczy więcej. Mniej teoretyzowania, więcej praktyki!
Jak uciec z edukacyjnej doliny śmierci – Ken Robinson | TED Talks Education
TED Talk, w którym Sir Ken Robinson wymienia trzy zasady kluczowe dla rozwoju ludzkiego umysłu i opisuje, jak obecna kultura edukacji działa wbrew nim.
SŁUCHAJ PODCASTÓW
Kompetencje – jak to robić? | Odcinek III
Jak wdrażać w życie działania mające rozwijać proinnowacyjne kompetencje przyszłości? Czy (i jak?) jest to możliwe do realizacji w polskiej szkole?
Kompetencje – jak to robić? | Odcinek II
Jak budować kulturę pracy szkoły, która wspiera rozwijanie kompetencji swoich uczniów oraz całej szkolnej społeczności?
Kompetencje – jak to robić? | Odcinek I
Rozwijanie kompetencji uczniów to sposób na dostarczenie im narzędzi, dzięki którym poradzą sobie z wyzwaniami, jakie niesie przyszłość!