Projektujemy Przyszłość. Edukacja.

testProjektujemy przyszłość. Edukacja.

testProjektujemy przyszłość. Edukacja.2023-04-18T15:28:24+02:00

Projektujemy przyszłość.

EDUKACJA

ŁATWIEJ. PRAKTYCZNIEJ. Z WIZJĄ.

Dzieje się

2506 2025

Dzieci są najczulszym papierkiem lakmusowym naszych decyzji

25 czerwca 2025|

W erze cyfrowej ekspozycji, idealizacji i nieustannego porównywania się online, prawa dziecka często schodzą na dalszy plan. Pokolenie dorosłych, zapatrzone w kursy rozwoju osobistego, czasem zapomina, że to dzieci są najczulszym papierkiem lakmusowym naszych społecznych i wychowawczych decyzji. Grzegorz Święch, współzałożyciel Fundacji Off School, mówi o tym wprost: „Popadliśmy w paran ...

Baza „Liczymy się dla edukacji”

Projektujemy Przyszłość Edukacja

Projektujemy przyszłość.

EDUKACJA

„Projektujemy przyszłość. Edukacja” to efekt połączenia sił i doświadczeń Wrocławskiego Parku Technologicznego i Fundacji Pro Mathematica. Nasza współpraca ma na celu zaprojektowanie edukacji, która będzie odpowiedzią na wyzwania stojące przed uczniami polskich szkół. Chcemy, by była ona procesem łatwiejszym, prowadzonym nie tylko praktycznie, ale i z wizją. Zrobimy to dzięki wypracowaniu nowej podstawy programowej dla szkół podstawowych i średnich oraz zebraniu w jednej przestrzeni know-how dla szkół będących w procesie zmiany.

OBSZARY TEMATYCZNE, KTÓRYMI SIĘ ZAJMUJEMY

Szkoła kompetencji

Podstawa programowa

Status nauczyciela

WARTO OBEJRZEĆ

Konferencja „Liczymy się dla edukacji” – część I

Zachęcamy do obejrzenia nagrania transmisji z I części konferencji „Liczymy się dla edukacji!”, którą zorganizowaliśmy w dniach 7-8.10.2022 r.!

Mniej znaczy więcej. Mniej teoretyzowania, więcej praktyki!

Jak przygotować lekcje, tak by nie tylko realizowały one programowe założenia, ale też rozwijały kompetencje uczniów? Gdzie szukać łatwych i praktycznych materiałów, które pomogą je przygotować?

Jak uciec z edukacyjnej doliny śmierci – Ken Robinson | TED Talks Education

TED Talk, w którym Sir Ken Robinson wymienia trzy zasady kluczowe dla rozwoju ludzkiego umysłu i opisuje, jak obecna kultura edukacji działa wbrew nim.

SŁUCHAJ PODCASTÓW

Kompetencje – jak to robić? | Odcinek III

Jak wdrażać w życie działania mające rozwijać proinnowacyjne kompetencje przyszłości? Czy (i jak?) jest to możliwe do realizacji w polskiej szkole?

Kompetencje – jak to robić? | Odcinek II

Jak budować kulturę pracy szkoły, która wspiera rozwijanie kompetencji swoich uczniów oraz całej szkolnej społeczności?

Kompetencje – jak to robić? | Odcinek I

Rozwijanie kompetencji uczniów to sposób na dostarczenie im narzędzi, dzięki którym poradzą sobie z wyzwaniami, jakie niesie przyszłość!

Zapisz się na nasz newsletter

Przejdź do góry